Onenigheid.

Niets is meer bekend dan het woord dat ik net schreef, Onenigheid en dan vooral in de duivensport. Beter is misschien te zeggen, een verschil van mening. Het samen vliegen met afdeling Friesland doet stof opwaaien. Zowel veel leden uit 10 en 11 zien gezamenlijke lossingen op korte afstanden niet zitten. Dit hebben ze in woord en op papier duidelijk proberen te maken. Veel te laat natuurlijk want als beslissingen genomen moeten worden is niemand thuis lijkt het wel. En als dan de begroting gemaakt wordt is dit punt hierin mee genomen en is de weg terug in feite niet meer mogelijk. Beslissingen worden genomen als de duivensport in ruste is. een grote Liefhebbers boeit na een seizoen nieuw te nemen beslissingen niet zo. Vandaar dat we naast dit gedrocht (samen vliegen) ook nog met het gedrocht vliegen uit Zuidoost opgezadeld zitten. Een grote groep wil dit niet maar door slapende, ongeïnteresseerde leden, blijkt iets meer dan de helft dit niets uit te maken waardoor echte programmavliegers de klos zijn. Ik zag een Zuidoost voorstemmer de duiven inzetten op een africhting uit Zuidwest. Ja beste mensen, dit is duivensport anno 2021. We hollen niet achteruit, maar storten gewoon de afgrond in. Allemaal ontevreden mensen. Dat samen vliegen heeft zo zijn invloed op het verloop. De eerste vluchten verliepen prima met hier en daar een achterblijver. Hoe anders was het zaterdag. Op sommige plaatsen een stroef verloop met achterblijvers bij bijna iedereen. De parameters zullen echter iets anders laten zien denk ik. Prima verloop waarmee we verder kunnen. Het is net politiek.

Traag.

Ging het ook bij mij. Na 2 goed verlopen vluchten leek het erop alsof er zand in de motor zat. Geen duif in de top en zaterdagavond nog 3 van de 15 onderweg. Veel teveel natuurlijk. En ik was niet de enige. Van alle liefhebbers in de club was slechts eentje die alles terug had. Dat zegt genoeg lijkt mij. Gelukkig kwamen van mijn 3 achterblijvers op zondag nog 2 terug zodat de “parameters” de goede kant opslaan denk ik. Eentje laat ik komend weekend maar thuis want die kwam zondagmiddag terug en had de nodige kilometers wel gemaakt. Meteen is deze duif voor de rest dan ook uitgeschakeld omdat instappen op de gewone tour bijna niet meer mogelijk. Dat wordt dus de natour voor de rest. Mijn eerste is de 109 en die doet het bijzonder goed. Zij heeft nog niet gemist. Haar vader is een duif van Tonny S., de moeder komt van de combinatie O. Prima dus. Opvallend, maar vooral de duiven van Gerald E. doen het bij mij prima. De 102 heeft ook nog niet gemist. Vader is van E. Mijn 2e komt uit een duivin van E.. Mijn beste jaarling komt ook uit een duif van E. Prima dus. 

Komend weekend.

Heeft zoals het nu lijkt niet veel goeds in petto. Een wind uit Oostelijke richtingen zal met name voor de late jongen op de vlucht vanuit Kalkar voor de nodige problemen gaan zorgen. Als de wind uit Zuidoost gaat waaien zijn de rapen helemaal gaar. Verliezen zullen dan voor het gesprek van de dag gaan zorgen. Niet hoe laat je ligt. Het is dan ook de vraag of ik mijn onbevlogen jongen wel mee ga geven. Als het mis gaat, dan kun je weer opnieuw beginnen. afwachten dus. Bij mijn vroege jongen heb ik slechts 3 doffers en 11 duivinnen. Ik heb dan ook besloten om 10 duivinnen op Echternach te spelen en de 3 doffers op Kalkar mee te geven. Tijdens een africhting afgelopen week hebben enkele duiven verwondingen opgelopen. Gebroken borstbeen en poot. Die zijn helemaal uitgeschakeld. De laatjes komen overigens prima naar huis. Gisteren ook samen met mij thuis en dat heb ik wel eens anders mee gemaakt. Meest kunnen ze ook wel wat hebben. Vliegen in augustus betekent normaal gesproken geen verliezen maar met het weer van komend weekend plaats ik hier vraagteken bij.    

Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.